Posts

Showing posts from April 26, 2009

R E N U N G A N :

Image
1) Dari bujang-kahwin No 1 ---- no.2 ----- DLL.

2) Dari pakai moto kap --- kancil-wira --- Honda ---- seterusnye..

3) Badminton ----- Golf ----

4) Rumah sewa---- rumah murah ---rumah teres --- banglow...

5) Technician ----supervisor ----- engineer --- manager...

6) Tv 14' --- 21' --- 29' ---- Home theather...

7) Sg Danga --- Tanjung Leman --- Langkawi ---- Hadnyai --- Bangkok ..

8) Dalam semua segi kita mau kan perubahan kearah yang lebih baik danglamour...

9) mancing kat parit /longkang ---- sungai --- kolam (bayar punye)----laut dalam (sewa bot mewah)...... Kalong



.....TETAPI...




KITA JUGA LUPA....
SEMAKIN BANYAK KITA KECAPI KEJAYAAN, SEMAKIN HAMPIRLAH SAAT KEMATIAN
KITA....

DITAKUTI SEMAKIN BERJAYA, KITA SEMAKIN LUPA, SEMUA YANG KITA DAPAT
ADALAH

Bukit Kepung

Image
Halooo...

Sedang tengok Bukit Kepung entah kali ke berapa dah ni. best giler cerita ni. one of my epic list. dah lee sedih. nangiss waa....

Tapi bukan nak cerita pasal Bukit Kepung ni...

Ni hah nak citer sikit pasal tanda-tanda sakit yang selalu kita rasakan berhubung kait dengan fungsi badan yang lain. Bacalah untuk menilai sejauh mana kesihatan diri anda :-

1. MATA (Bertindak balas dengan keadaan hati).
i) Mata menjadi merah :
Hati mengandungi paras toksin yang tinggi.
Mata menjadi merah menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin.
ii) Mata menjadi kabur
: Sering berlaku pada waktu pagi. Menandakan proses penyeimbangan hati sedang berlaku.
iii) Keluar tahi mata :
Fungsi hati lemah, pembuangan toksin sedang berlaku. Ini juga menunjukkan badan mengandungi asid berlebihan.
iv) Keluar air mata : Gangguan emosi yang bersangkut dengan hati atau bebanan kerja
v) Ketegangan mata dan kelopak :
Te…

KENTUT - especially 4 my frenz

Image
I got this article from other blog. It is very informative to me and hopes yours.Susah tau nak dapat article ini.…the name of Allah, The Compassionate, The Merciful


The area of research seems borderless... I'm so full of knowledge after reading dis article...!!
1. Dari mana asal kentut?
Dari gas dalam usus.
Gas dalam usus berasal dari udara yg kita telan, gas yang menerobos ke usus dari darah, gas dari reaksi kimia dan gas dari bakteria dalam perut.

2. Apa komposisi kentut?
Bervariasi. Makin banyak udara anda telan, makin banyak kadar nitrogen dalam kentut (oksigen dari udara diaserap oleh tubuh sebelum sampai di usus). Adanya bakteria serta reaksi kimia antara asam perut dan cairan usus menghasilkan karbon dioksida. Bakteria juga menghasilkan metana dan hidrogen. Propors masing-masing gas tergantung apa yang anda makan, berapa banyak udara tertelan, jenis bakteria dalam usus, berapa lama kita menahan kentut. Makin lama menahan kentut, makin besar proporsi nitrogen, kerana gas-gas lain …

Asam Payak Asam Limo

Image
Wilma madah, come back ke asal kelakar jak bahasa kampung pulo sia. atas pemintaan wilma so aku start semula campur kan kata2 haku ngan kitak orang. sapa2 nok sik paham nasib lah. di sekolah ada juak diambik jadi paper elektif nak.

Jangan Di sakiti Hati Ini. kerna kalau kau tahu padahnya ko akan menyesal sehabis sesalan. tiada guna memohon maaf pada hati yang telah sakit. ada ko paham. Jangan Di Lukai Hati Ini bila luka tu kan berdarah. bila berdarah payah nak sembuh sebab aku takut darah dan ko akan dibiar sendirian. Kerna bara-dan darahnya nya akan terus membuak dan menyala selamanya. di sini datang nya konsep asam payak asam limo pada ku ok. ada ko paham. kalo tak lantak ko lah. malas nak ulang banyak kali. Aku Tahu akan diri ku siapa. cuma manusia sama seperti ko jua. ada masa humming ada masa hangin. Aku tahu akan kelemahan dan kekurangan aku . anak cina pasang lukah di tanjung jati, di dalam hati tidak ku lupa seperti rambut bersimpul mati. tanam selasih permainan budak, daun s…

Harapan

Image
Hidup haruslah di penuhi oleh HARAPAN, seperti penjaga yang berharap pada pagi, demikianlah meski kita berharap pada Tuhan di setiap kesulitan hidup, sekalipun hidup rasanya terlalu berat, JANGAN pernah berhenti memberi, saat orang lain datang meminta TOLONG...

Tuhan akan memberikan kekuatan yang lebih pada saat kita BERSERAH, Tuhan tidak pernah meninggalkan kita, Di saat kita merasa paling TERPURUK, Ia justru akan memberikan kekuatan yang lebih saat kita mau berbagi dan memberikan bantuan, saat orang lain datang meminta TOLONG...

Sungguh romantika Hidup yang indah, JIKA semua manusia bisa saling menolong berbagi berkat meski keadaan tidak memungkinkan, kita tidak bisa berbangga diri dengan sesuatu yang kita anggap lebih tanpa menghiraukan dan bertindak saat orang lain datang meminta TOLONG....