Posts

Showing posts from 2009

Are You In Love With Someone?

When you are together with that special someone, you pretend to ignore that person.
But when that special someone is not around, you might look around to find them.
At that moment, you are in love.

Although there is someone else who always makes you laugh,
your eyes and attention might go only to that special someone.
Then, you are in love.

Although that special someone was supposed to have called you long back, to let you know of their safe arrival,
your phone is quiet.
You are desperately waiting for the call!
At that moment, you are in love.
If you are much more excited for one short e-mail from
that special someone than other many long e-mails,
you are in love.When you find yourself as one who cannot erase all the
messages in your answering machine because of one message
from that special someone, you are in love.
When you get a couple of free movie tickets, you would
not hesitate to think of that special someone.
Then, you are in love.You keep telling yourself, "that special someone is just…

Bila Langit Mendung

Image
Bila langit mula mendung, kekadang terdengar bebelan orang-orang di sekeliling kita "Cuaca buruk je akhir-akhir ni ye.." Soalnya, kenapa hujan dikatakan cuaca buruk?

Berapa ramai di kalangan kita yang mengeluh bila hari hujan?

- Iskk, tak kering la baju kalau asyik hujan je..
- Alahai, hujan laaagiiii
- Tiap-tiap hari hujan...susah la mcm ni
- Payah nak buat apa2 kalau hujan
- Tak boleh balik lagi, hujan!

Bukankah bebelan-bebelan itu lebih baik digantikan dengan doa :

"Allahumma syaiyiban nafi'a" (Ya Allah, Ya Tuhan kami! Jadikan hujan ini bermanfaat buat kami).

Hakikatnya, hujan itu rahmat.

"Dan Dia lah (Allah) yang menghantarkan angin sebagai pembawa berita yang mengembirakan sebelum kedatangan rahmatnya iaitu hujan), hingga apabila angin itu membawa awan mendung, Kami halakan dia ke negeri yang mati (ke daerah yang kering kontang), lalu Kami turunkan hujan dengan awan itu, kemudian Kami keluarkan dengan air hujan itu berbagai-bagai jenis buah-buahan. Demikianlah …

~*Friendship vs Love*~

Friendship is a quiet walk in the park with the one you trust

Love is when you feel like you are the only two around

Friendship is when they gaze into your eyes and you know they care

Love is when they gaze into your eyes and it warms your heart

Friendship is being close even when you are far apart

Love is when you can still feel their hand on your heart when they are not near

Friendship is hoping that they experience the very best

Love is when you bring them the very best

Friendship occupies your mind

Love occupies your soul

Friendship is knowing that you will always try to be there when in need

Love is when you will give up everything to be at their side

Friendship is a warm smile in the winter

Love is a warming touch that sends a pulse through your heart

Love is a beautiful smile to which nothing compares

A tender laugh, which opens your heart

A single touch that melts away your fears

A smell that reminds you of the tenderness of heaven

A voice that reminds you of the innocence of youth

Friendship ca…

friendz make a difference...

Image
Some people come and go in our lives,
like passing ships, nameless faces or forgotten dreams,
never meant to be part of our lives, but they are.




Kindred spirits who come into our world,
they touch our hearts and make a difference in our lives.
They give us the gift of friendship so that we are not alone.



Friends share simple,
ordinary times in our lives,
moments that become memories
that stay in our hearts forever
and we will never, ever be the same

Thanks for making a difference in my life!

never forget.

Image
Your presence is a gift to the world,
You're unique and one of a kind.
Your life can be what you want it to be...
Take it one day at a time.




Count your blessings, not your troubles,
And you'll make it through what comes along.
Within you are so many answers,
Understand, have courage, be strong.



Don't put limits on yourself,
Your dreams are waiting to be realized.
Don't leave your important decisions to chance...
Reach for your peak, your goal, and your prize.



Nothing wastes more energy than worrying...
The longer a problem is carried, the heavier it gets.
Don't take things too seriously...
Live a life of serenity, not a life of regrets.



Remember that a little love goes a long way...
Remember that a lot goes forever.
Remember that friendship is a wise investment,
Life's treasures are people...together.



Have health and hope and happiness,
Take the time to wish on a star.
And don't ever forget for even a day...
How very special YOU are!

THINGS ALLAH WON'T ASK

Image
Allah won't ask what kind of car you drove;
He'll ask how many people you drove who didn't
have transportation.


Allah won't ask the square footage of your house;
He'll ask how many people you welcomed into your home.

Allah won't ask about the clothes you had in your closet,
He'll ask how many you helped to clothe.



Allah won't ask what your highest salary was;
He'll ask if you compromised your character to obtain it.


Allah won't ask what your job title was,
He'll ask if you performed your job to the best of your ability.


Allah won't ask how many friends you had,
He'll ask how many people to whom you were a friend.



Allah won't ask in what neighborhood you lived;
He'll ask how you treated your neighbors.


Allah won't ask about the color of your skin,
He'll ask about the content of your character.


Allah won't ask why it took you so long to seek Salvation;
He'll lovingly take you to your mansion in heaven, and not to
the gates of Hell…

The strength of a man

Image
The strength of a man isn't seen in the width of his shoulders.
It's seen in the width of his arms that circle you.


The strength of a man isn't in the deep tone of his voice.
It's in the gentle words he whispers.


The strength of a man isn't how many buddies he has.
It's how good a buddy he is with his kids.


The strength of a man isn't in how respected he is at work.
It's in how respected he is at home.


The strength of a man isn't in how hard he hits.
It's in how tender he touches.


The strength of a man isn't in the hair on his chest.
It's in his Heart... that lies within his chest.


The strength of a man isn't how many women he's loved.
It's in how he can be true to one woman.


The strength of a man isn't in the weight he can lift.
It's in the burdens he can carry.

Why God gave us friendz.......

Image
God knew that everyone needs
companionship and cheer,
He knew that people need someone
whose thoughts are always near.




He knew they need someone kind
t o lend a helping hand,
Someone to gladly take the time
to care and understand.




God knew that we all need someone
t o share each happy day,
To be a source of courage
when troubles come our way.




Someone to be true to us
whether near or far apart,
Someone whose love we'll always hold
and treasure in our hearts.




That's why God gave us friends.

10 LALUAN YANG BAKAL DILALUI OLEH MANUSIA DARI DUNIA SAMPAI AKHIRAT,

Image
Assalammualaikum WBT…



10 LALUAN YANG BAKAL DILALUI OLEH MANUSIA DARI DUNIA SAMPAI AKHIRAT,

BAGAIMANA MEMUDAHKANNYA?



LALUAN MENUJU KE KUBUR



a. Jauhkan dari perbuatan mengumpat & mengeji

b. Hindarkan perasaan iri hati (benci)

c. Jangan terpengaruh dengan emas/perak

d. Sucikan qadha’ hajat dengan istibra(berak/kencing)



LALUAN UNTUK BERJUMPA IZRAIL



a. Bersihkan diri dengan bertaubat

b. Gembirakan hati orang mukmin

c. Bayar semula qadha’ yang tertinggal

d. Kasih sepenuh hati kepada Allah Taala



LALUAN UNTUK BERTEMU MUNGKAR NAKIR



a. Mengucap dua kalimah syahadah

b. Suka memberi sedekah

c. Berkata benar

d. Bersihkan & perbaiki hati



LALUAN UNTUK MEMBERATKAN TIMBANGAN



a. Belajar atau mengajar ilmu yang bermanfaat

b. Sucikan pakaian & perkataan

c. Bersyukur dengan yang sedikit

d. Suka & redha dengan apa yang didatangkan oleh Allah



LALUAN MEMANTAPKAN AMALAN



a. Jauhkan perkataan yang sia-sia

b. Pendekkan cita-cita dunia

c. Banyakkan pujian kepada Allah

d. Banyakkan sedekah & khairat



LALUAN MELALUI TITIAN …

Sakaratul Maut

Image
"Kalau sekiranya kamu dapat melihat malaikat-malaikat mencabut nyawa

orang-orang yang kafir seraya memukul muka dan belakang mereka serta

berkata, "Rasakanlah olehmu siksa neraka yang membakar." (niscaya kamu

akan merasa sangat ngeri) (QS. Al-Anfal {8} : 50).



"Alangkah dahsyatnya sekiranya kamu melihat di waktu orang-orang yang

zalim (berada) dalam tekanan-tekanan sakaratul maut, sedang para

malaikat memukul dengan tangannya (sambil berkata), "Keluarkanlah

nyawamu !" Pada hari ini kamu dibalas dengan siksaan yang sangat

menghinakan, karena kamu selalu mengatakan terhadap Allah (perkataan)

yang tidak benar dan kerena kamu selalu menyombongkan diri terhadap

ayat-ayat-Nya". (Qs. Al- An'am : 93).



Cara Malaikat Maut mencabut nyawa tergantung dari amal perbuatan

orang yang bersangkutan, bila orang yang akan meninggal dunia itu

durhaka kepada Alloh, maka Malaikat Maut mencabut nyawa secara

kasar. Sebaliknya, bila terhadap orang yang soleh, cara mencabutnya

dengan lema…

Petua Murah Rezeki & Dijauhkan Kesulitan

Image
Abu Yazid Al Busthami, pelopor sufi, pada suatu hari pernah didatangi seorang lelaki yang wajahnya kusam dan keningnya selalu berkerut.



Dengan murung lelaki itu mengadu,"Tuan Guru, sepanjang hidup saya, rasanya tak pernah lepas saya beribadah kepada Allah. Orang lain sudah lelap, saya masih bermunajat. Isteri saya belum bangun, saya sudah mengaji. Saya juga bukan pemalas yang enggan mencari rezeki. Tetapi mengapa saya selalu malang dan kehidupan saya penuh kesulitan?"



Sang Guru menjawab sederhana, "Perbaiki penampilanmu dan rubahlah roman mukamu. Kau tahu, Rasulullah adalah penduduk dunia yang miskin namun wajahnya tak pernah keruh dan selalu ceria. Sebab menurut Rasulullah, salah satu tanda penghuni neraka ialah muka masam yang membuat orang curiga kepadanya." Lelaki itu tertunduk. Ia pun berjanji akan memperbaiki penampilannya.



Wajahnya senantiasa berseri. Setiap kesedihan diterima dengan sabar, tanpa mengeluh. Alhamdullilah sesudah itu ia tak pernah datang lagi unt…

DOA UNTUK IBU BAPA

Image
Ya Allah
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas
kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah
mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku
jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan
mereka dengan perkenan-Mu ya Allah
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan
kebaikan berlipat ganda.

Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul
bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman
yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu..…

Takut kepada Allah SWT

Image
Rasulullah S.A.W telah bersabda, "Bahawa tidak akan masuk neraka orang menangis kerana takut kepada Allah sehingga ada air susu kembali ke tempat asalnya."Dalam sebuah kitab Daqa'iqul Akhbar menerangkan bahawa akan didatangkan seorang hamba pada hari kiamat nanti, dan sangat beratlah timbangan kejahatannya, dan telah diperintahkan untuk dimasukkan ke dalam neraka.Maka salah satu daripada rambut-rambut matanya berkata, "Wahai Tuhanku, Rasul Engkau Nabi Muhammad S.A.W telah bersabda, sesiapa yang menangis kerana takut kepada Allah S.W.T, maka Allah mengharamkan matanya itu ke neraka dan sesungguhnya aku menangis kerana amat takut kepada-Mu."

Akhirnya Allah S.W.T mengampuni hamba itu dan menyelamatkannya dari api neraka dengan berkat sehelai rambut yang pernah menangis kerana takut kepada Allah S.W.T. Malaikat Jibril A.S mengumumkan, telah selamat Fulan bin Fulan sebab sehelai rambut."Dalam sebuah kitab lain, Bidayatul-Hidayah, diceritakan bahawa pada hari kia…

Pesanan terbaik dari seorang rakan....‏

Image
Assalamualaikum,
Just wanna share with everyone kisah benar yang saya lalui.

Baru- baru ni ketika saya nak ke Surau berdekatan dgn rumah saya
untuk sembahyang Isyak, seorang pak cik berjanggut putih dan berjubah
putih dari jauh melemparkan senyum kepada saya. Kerana masih ada banyak waktu,
saya tunggu pak cik berjanggut putih tu dan bertongkat yang tidak
saya kenali itu. Timbul di hati saya untuk jalan seiringan ke surau.

Bila beliau hampir pada saya, kami saling memberi salam.
Orangnya sudah berumur. Tiba-tiba, pak cik itu memulakan perbualan.
Beliau cakap dalam bahasa Melayu dan Inggeris yang agak baik.

Beliau cakap semua ayat Quran baik dan penting, tapi ada tiga surah
yang beliau 'pegang' betul-betul, dan beliau nasihatkan saya supaya
pegang betul-betul juga. Beliau juga nasihatkan saya supaya pesan
pada anak-anak supaya pegangnya betul-betul.

Pertama, kata beliau, surah Al-Fatihah. Selain penting untuk sah
sembahyang, ia juga ada doa minta bantuan Tuhan dan mintak tunjukkan jalan yang
be…

KEBAHAGIAAN

Image
..KEBAHAGIAAN itu, menurutku adalah... semacam.....



banyak org mencari KEBAHAGIAAN. yes?.
padahal kebahagiaan itu TAK perlu dicari. kita bisa membuat kebahagiaan dari hal2 kecil di sekitar kita.

dulu, bayangan ku tentang kebahagiaan adalah... KLASIK.
live happily ever after with the i love, have-sex-every- night, have a lotsa
of money, so... simply, without worrying about "money-things" ...
i can have sex every night! can I??? Hahahaha

OK.. meskipun benar!, tapi BUKAN itu sebenernya yg ingin aku sampaikan.

seringkali kebahagiaan tuh DISTANDARISASI… !!!.

selesai kuliah, ….belum bahagia kalo belum kerja. udah kerja, ....belum bahagia kalo belum married

yg terakhir ini bikin pusing!, aku juga sempat stress dulu, teringin
married, tapi MESTI dapet kerja dulu. begitu SUDAH dapat kerja, ehh.., malah TAK jadi married. trus KAPAN bahagianya? JAWAB!!! huhuhuhu

Next question...

nah, sayang kalo aku udah kerja, trus married (tarolah dgn the one i
love, and yes... have-sex-every- night... woohoo..)…

PETUA-PETUA KAMPUNG YANG AMAT BAGUS!

CARA UNTUK KURUS TANPA UBAT-UBATAN 1. JANGAN BERLAPAR Makanan memberi kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan terkejut. Tubuh akan mula membakar 'muscle'(otot) untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisma tubuh menjadi rendah. Bila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasanya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisma tubuh masih lagi rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi 2. AMBIL SESUATU YANG PAHIT SEBELUM MAKAN Minumlah kopi dan kumur beberapa saat sebelum makan. Cara ini menyebabkan tekak merasa pahit dan menghantar isyarat melalui otak bagi menggalakan rembesan enzim dan asid HCL. Kekurangan enzim dan asid HCL di dalam perut boleh menyebabkan ketidakcekapan penghadaman. 3. MINUM 8 GELAS AIR SEHARI Air mengurangkan selera makan anda secara semulajadi dan …

Rahsia Tauge‏

Image
Menu TAUGE untuk hidangan makan tengah hari mahupun makan malam sering kali dipandang sebelah mata oleh kebanyakan kita. Tauge dilihat sebagai hidangan yang langsung tidak menyelerakan.


Tapi tahukah anda, tauge yang kerap kali menjadi pilihan terakhir untuk dijadikan sayur ini sebenarnya mempunyai banyak khasiat. Tauge dikatakan mampu menyumbang kepada kesuburan lelaki dan wanita. Pengambilan tauge oleh kaum lelaki mampu membuatkan sperma yang dihasilkan oleh golongan ini makin baik. Begitu juga wanita, ia cukup berkesan membantu kesuburan telur yang dihasilkan.

Bagaimanapun, khasiat tauge tidak sekadar penyumbang kesuburan, ia juga terbukti melalui kajian mengandungi bahan yang dapat melumpuhkan bibit kanser, usus besar, pankreas dan juga penyakit leukimia.

Mengikut kajian yang dijalankan tauge sama ada dari jenis kacang hijau, alfalfa dan sebagainya mengandungi banyak unsur fitokimia ya berkhasiat. Salah satunya ialah kanavanin (canavanine), sejenis asid yang amino. Kanavanin, dikatak…

BRAIN DAMAGING HABITS

1. No Breakfast
People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level. This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration.

2 . Overeating
It causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power.

3. Smoking
It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease.

4. High Sugar consumption
Too much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development.

5. Air Pollution
The brain is the largest oxygen consumer in our body. Inhaling polluted air decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency.

6 . Sleep Deprivation
Sleep allows our brain to rest.. Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells..

7. Head covered while sleeping
Sleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to…

MAAFKAN SAYA...

Ada seorang pemuda yang sangat pemarah. Dia tidak dapat
mengawal kemarahannya walaupun ianya hanya satu masalah kecil sahaja.
Pada suatu hari, bapanya telah menghadiahkannya dengan seguni paku.
"Untuk apakah paku-paku ini ayah?" tanya pemuda tersebut.
"Setiap kali kamu marah, kamu pakulah tembok batu di hadapan rumah kita
ini, bagi melepaskan kemarahan mu" jawab ayahnya. Pada hari yang
Pertama sahaja, pemuda itu telah memaku sebanyak 37 batang paku pada tembok batu
tersebut. Selepas beberapa minggu, setelah dia dapat mengurangkan kemarahannya,
jumlah paku yang digunakan juga berkurangan.
Dia mendapati, adalah lebih mudah mengawal kemarahannya dari memukul paku
menembusi tembok batu tersebut. Akhirnya tibalah pada suatu hari,
dimana pemuda tersebut tidak marah, walau sekali pun.
Dia pun memberitahu ayahnya mengenai perkara tersebut dengan gembira.
Bapanya mengucapkan tahniah dan menyuruh dia mencabut kembali paku itu
satu persatu, pada setiap hari yang ia lalui tanpa kemarahan.
Ha…

Point to ponder....?

Why is it when you wife becomes pregnant, all her female friends rub her tummy and say “congratulations.”


But none of them rub your dick and say "well done!”

BISMILLAHHIRRAHMANIRR AHIM

Image
BISMILLAHHIRRAHMANIRR AHIM ......adalah sangat singkat namun kadangkala
sangat sulit untuk di ucapkan. Dalam hadis Rasullullah dikatakan:

Barang siapa yang membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM sebanyak 21 kali
sebelum tidur maka:

1. Dia akan dihindari dari meninggal dalam keadaan terkejut/mendadak.
2. Dia akan dihindari dari meninggal/bahaya tenggelam.
3. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya kebakaran.
4. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya rompakan..

Alkisah ada seorang Isteri yang selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM
setiap kali melakukan sesuatu, dalam membuka, menutup dan mengunci
pintu/almari, menaruh dan mengambil barang/sesuatu, membuka dan memakai
pakaian, masuk dan keluar rumah, naik dan turun dari kenderaan, dll.
Pokoknya selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANI RRAHIM pada saat akan melakukan
sebarang aktiviti.

Sehingga dengan kebiasaannya tersebut sang suami merasa kesal dan akhirnya
terlintas dibenaknya untuk menguji sang iste…

Just Walk Away.

Image
I know I never loved this way before
And no one else has loved me more
With you I've laughed and cried
I have lived and died
What I wouldn't do just to be with you

I know I must forget you and go on
I can't hold back my tears too long
Though life won't be the same
I've got to take the blame
And find the strength I need to let you go

Just walk away
Just say goodbye
Don't turn around now you may see me cry
I mustn't fall apart
Or show my broken heart
Or the love I feel for you

So walk away
And close the door
And let my life be as it was before
And I'll never never know
Just how I let you go
But there's nothing left to say
Just walk away

There'll never be a moment I'll regret
I've loved you since the day we met
For all the love you gave
And all the love we made
I know I've got to find the strength to say

Just walk away
Just say goodbye
Don't turn around now you may see me cry
I mustn't fall apart
Or show my broken heart
Or the love I feel for you

So walk away
And…

DON'T EXPECT MORE WHEN YOU GIVE LESS

Image
When you REALLY want something, sometimes you have to swim a little deeper....You can't give up just because things don't come easy...You have to overcome the obstacles and face your fears...But in the end, it's all worth while! Life is full of ups and downs, but if you believe in yourself you will always come through with flying colors. Value family, friendship, your love one and faith. Never underestimate yourself. If you follow this advice you can never go wrong!"

I belive that to succed, a person needs only four things. You can remember them by thinking of the word REAL!!

RELATIONSHIP: The greatest skill needed for succes is the ability to get along with other people. It impacts every aspect of a person's life. Your relatoinship make you or they break you.

EQUIPPING: One of the most significant lessons I've learend is that those closest to you determine the level of your success. If your dreams are great, you achieve them only with a team.

ATTIUDE: People'…

Empat punca hidup manusia tidak tenteram

SEKUMPULAN bekas pelajar sebuah universiti berkumpul menziarahi bekas pensyarah mereka.. Pensyarah itu amat gembira menerima kedatangan bekas pelajar yang berjaya dalam jurusan dan kehidupan masing-masing. Mereka bertanya khabar dengan penuh mesra dan terus terang. Perbincangan berlanjutan sehingga menyangkut kepada permasalahan berbentuk peribadi. Ada yang mengeluh, mengadu dan meluahkan perasaan yang tertekan dengan pelbagai permasalahan, tekanan hidup berkeluarga, dengan rakan di tempat kerja serta masyarakat sekeliling. Pensyarah itu hanya tersenyum dan terus menuju ke dapur untuk mengambil cawan pelbagai bentuk dan warna. Ada yang dibuat daripada tembikar, kaca dan plastik. Ada yang cantik, penuh hiasan, kelihatan mahal dan ada yang biasa saja dan murah. Pensyarah itu menjemput semua bekas anak murid itu minum menggunakan cawan pilihan mereka. Apabila semua bekas pelajar itu mengambil cawan yang terisi air, dia pun berkata: "Jika kamu perhatikan, semua cawan yang cantik dan…

I'm always wondering what will happen in my life....but i've gained a lot of experience in my life so far....

Did you ever feel that you missing out? Did you ever feel like you didn't belong? I Used to feel that way..big time! I thought by changing the way i looked and dressed, I could plug all the gap in my life..I want to be part of something..anything..I didn't care what, I didn't care how...I thought I could buy a style..a style that change me..create a new me..make me someone else..It was only I realised how wrong I was..that I suddenly saw the person I wanted to be..looking right back to me. Now, for the first time in my life I can see what is beautiful and what is really important..and it is all around me..It is so close that i just have to reach out and it's there..People claimed that "..you can only burn the candle at both hands for so long.." , but it's my way..i can go out in flames if i want to..I've found my voice..just show me how to use it..

Today is a Gift.. Thats why they called its present....

Thoughts of you come at night, as silence starts t…

Asalamualaikum

Image
Salam
Aidilfitri '09
Salam dihulur maaf ku
pohon buat semua sahabat..

Disini, ku ingin mengucapkan
Selamat Hari Raya dan juga
ingin meminta maaf sekiranya ada:
TERkasar bahas,

TERsilap bicara,
TERmarah yang tak kena,
TERtanya tak tentu hala,
TERsasul yang tak sengaja,
TERpukul kat mana-mana,
TERpekik di telinga,
TERhantuk di kepala,
TERpinjam harta benda,
TERmoody tak semena-semena,
TERumpat bila-bila,
TERusik yg sengaja,
dan segala macam 'TER' lagi
Maaf Zahir & Batin! ^_^

WaLAu LaNgkAH TaK BeRTeMu,
TaNgaN TaK BeRJaBaT,
UcaP TaK TeRDeNgaR,
MaTA TaK BeRTeNTaNG...
MoHoN MaAF sEGaLa KekHiLaFaN =
KeRaNA aDa TiKaNyA
MaTa SiLaP MeMaNdANg,
TeLiNGa SaLaH MeNdeNgaR,
LiDaH TeRLaNjuR BeRkATa-KatA & HaTI
TeRsaLaH MeNDuGa.
SALAM AIDILFITRI MINAL AIDIL WALFAIZIN..

Kata Al-Ghazali :
yang jauh itu WAKTU,
yang dekat itu MATI,
yang besar itu NAFSU,
yang berat itu AMANAH,
yang mudah itu BERBUAT DOSA,
yang panjang itu AMAL,SOLEH
yang indah itu SALING MEMAAFKAN”
Salam aidilfitri maaf zahir dan batin”.

Katak kenyang lalu tert…

Atas Permintaan Ramai.... Ulang Tayang

Image
Cerita 1



Satu pagi di stesen keretapi, ada satu makcik tu dia tanya petugas kaunter...

Makcik: "Anak, keretapi sampai jam berapa??"

Petugas kaunter: "Jam 2 Kedah, jam 5 Kelantan, jam 1 Penang, jam 7 Gemas. Makcik nak pergi mana?.."

Makcik: "Makcik nak melintas aja."




Cerita 2


Bidin melihat rakannya, Wafdi.. sedang membuat kopi...kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Bidin bertanya kepada Wafdi...
Bidin: "Kenapa kau masukkan panadol dalam kopi tu?"
Wafdi: "Kopi ni panas.. bagi panadol.. kurang sikit panas dia.."



Cerita 3



Suami isteri bertengkar. Tiba-tiba isteri terus kemas beg.
Suami: "Kenapa?"
Isteri: "Dah kahwin 10 tahun, rumah ni tak pernah aman. Saya dah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ni!"
Suami kemudian masuk bilik dan keluarkan satu lagi beg.
Suami: "Betul jugak cakap awak. Saya pun fed-up dengan rumah ini. Saya ikut sama, boleh?!"



Cerita 4

Seorang pemburu bertembung dengan see…

Renungan untuk kita bersama

Image
Ini kisah benar..kisah seorang gadis Melayu, beragama Islam, tapi cetek pengetahuan tentang agama.
Ceritanya begini, di sebuah negeri yang melaksanakan dasar 'Membangun Bersama Islam', kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk memastikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat. Aku tak pasti berapa jumlah denda yang dikenakan sekiranya didapati melakukan kesalahan, tapi selalunya mereka akan diberi amaran bagi kesalahan pertama, dan didenda jika didapati masih enggan mematuhi garis panduan yang ditetapkan.
Lazimnya dalam setiap operasi sebegini, seorang ustaz ditugaskan bersama dengan para pegawai pihak berkuasa tempatan. Tugasnya adalah untuk menyampaikan nasihat secara berhemah, kerana hukuman dan denda semata-mata tidak mampu memberi kesan yang mendalam.Dalam satu insiden, ketika operasi yang dijalankan sekitar 2005, seorang gadis yang bekerja di salah satu lot premis perniagaan di Pa…