Posts

Showing posts from December 28, 2008

Side A Side B

Image
Seorang doktor di sebuah Hospital Sakit Jiwa... ..berjalan-jalan di sekitar hospital untuk melawat para pesakit. Tugas ini merupakan akitiviti hariannya sepanjang beliau bertugas.

Sepanjang beliau berjalan, beliau terdengar suara orang sedang menyanyi kalau tidak silapnya. Beliau cuba mencari dari mana datangnya arah suara itu. Setelah puas mencari... .barulah beliau menyedari suara itu datang dari sebuah bilik berhampiran dan ternyatalah yang menyanyi itu adalah salah seorang pesakitnya yg menyanyi dengan penuh perasaan seolah-olah seorang penyanyi.

Tapi yang hairannya... ... .beliau melihat pesakit itu..menyanyi dalam keadaan terlentang.. . ... .tiba-tiba tak lama kemudian dia meniarap pula... ... sambil menyanyi.

Doktor itu terus bertanya,

Doktor : Kenapa awak tadi terlentang.. . .tapi sekarang meniarap pula?

Pesakit : Ooooo tadi Side A...ini Side B pulak ....

BEST!! BACA BETUL² Tak panjang, pendek jek.

Image
Barangkali kisah ini boleh menjadi renungan bagi kita, terutamanya yang ingin berumah tangga :

Alkisah, seorang pemuda miskin bernama Mahathir, berasal dari Benut,Pontian. Keluarganya hanyalah keluarga sederhana. Tidaklah disebut miskin. Ayahnya sehari-hari bekerja sebagai tukang jahit dikampungnya. Karena kegigihannya, Mahathir berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke UTM walaupun dengan perbelanjaan seadanya.

Semasa semester 3 di kampus, Mahathir jatuh hati pada seorang gadis bernama Irwani, juga sama-sama kuliah di fakulti yang sama. Wani adalah putri seorang tokoh korporat ternama di daerah Johor Bahru dan juga masih keturunan diraja. Walaupun secara ekonomi, mereka jauh berbeza,namun itu tidak menghalang keduanya untuk saling mencintai.

Ayah Wani yang mengetahui putrinya begitu mencintai pemuda dari keturunan biasa, tak mampu mencegah gelora cinta putrinya. Maka setelah keduanya lulus, pernikahan keduanyapun diselenggarakan dengan meriah. Pesta besar-besaran diadakan untuk mengir…

Short Story

Cerita 1
Satu pagi di stesen keretapi, ada satu makcik tu dia tanya petugas kaunter...
Makcik: "Anak, keretapi sampai jam berapa??"
Petugas kaunter: "Jam 2 Kedah, jam 5 Kelantan, jam 1 Penang, jam 7 Gemas.
Makcik nak pergi mana?.."
Makcik: "Makcik nak melintas aja."


Cerita 2
Bidin melihat rakannya, Wafdi.. sedang membuat kopi...kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Bidin bertanya kepada Wafdi...
Bidin: "Kenapa kau masukkan panadol dalam kopi tu?"
Wafdi: "Kopi ni panas.. bagi panadol.. kurang sikit panas dia.."


Cerita 3
Suami isteri bertengkar. Tiba-tiba isteri terus kemas beg.
Suami: "Kenapa?"
Isteri: "Dah kahwin 10 tahun, rumah ni tak pernah aman. Saya dah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ni!"
Suami kemudian masuk bilik dan keluarkan satu lagi beg.
Suami: "Betul jugak cakap awak. Saya pun fed-up dengan rumah ini.
Saya ikut sama, boleh?!"


Cerita 4
Seorang pemburu bertembung dengan see…

Haiya tipu kaaaaa..

Image
Pada suatu hari, seorang Nyonya bernama Nyonye Joyah datang ke KL untuk kali pertama selepas menang loteri. Beliau check-in di sebuah hotel Mewah dan seorang pelayan membawakan begnya menuju ke bilik penginapan Nyonya Joyah. Nyonya Joyah dengan girangnye mengikuti langkah-langkah pelayan itu dan ketika pelayan tersebut menutup pintu, Nyonya Joyah melihat ke sekeliling. Beliau tetiba menjadi marah lalu berkata kepada pelayan tersebut.
"Eksekius mi, lu jangan ingat wa tua, mali dari kampung, tatak tau duduk hotel.. sudah baya latut latut, lu kasi ini bilik ka??! kicik!! tatak tibi, tatak lemari tatak apa pun??? katil mau titun pun tatak????, haiyyaaa.. mau tipu olang ka??!!"

Lalu pelayan itu pun menjawab,
"Sabar Nyonya, ini baru lift, maaa...."

Matahari...hehehehe

Image
Ada dua orang gila yang sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi.

Orang gila 1 : ( sambil naik atas meja ) "Kamu tahu tak?"
Orang gila 2 : "Tahu apa?"
Orang gila 1 : "Aku nie matahari ( sambil mengangkat tangannya tinggi-tinggi ) lihat lah terang dunia ini disebabkan aku!"
Orang gila 2 : ( dalam hati ) "Jangan-jangan dia ini bertambah gila, aku mesti lapor pada doktor biar dia diperiksa... "

Sambil berlari orang gila 2 tadi pergi ke bilik doktor dan menceritakan apa yang berlaku:
Orang gila 2 : "Doktor, kawan saya itu mungkin bertambah gilanya."
Dokter : "Kenapa?"
Orang gila 2 : "Benar doktor, dia naik ke atas meja sambil mengangkat tangannya dia cakap dia adalah matahari, dunia ini terang dia yang buat."
Dokter : "Kalau begitu suruhlah kawan kamu tu turun."
Orang gila 2 : "Jangan doktor, nanti kalau dia turun gelap dunia ini nanti..."

Nenek Kulum

Image
Pada suatu hari, Wynon membawa teman lelakinya berjumpa neneknya.

Nenek: sila duduk
T.Lelaki: Tenkiu, nek.
Nenek: Wynon, pergila ke dapur buat air

Semasa menunggu mereka membuat air di dapur, teman lelaki Wynon telah memakan kacang yang ade atas meja sampai habis.

T.Lelaki: Opps, mintak maaf nenek, saya makan kacang nenek sampai habis.
Nenek: takpe, lagipun nenek bukannya makan kacang tu. Wynon selalu beli coklat yang ada kacang kat dalam, jadi nenek makan coklat ajela. Kacang tu nenek tak makan, nenek kulum-kulum je.

T.Lelaki: Weeeeekkkkkk! !!!