Posts

Showing posts from December 7, 2008

Lawak berumahtangga....‏

Image
RUMAH KAHWIN

Seorang lelaki baru sahaja bertengkar dengan isterinya. Habis bertengkar, secara tiba-tiba sahaja isterinya terus mengemas barang-barangnya ke dalam beg.

" Kenapa ? " lelaki itu bertanya.
Isterinya terhenti sebentar. Dia merenung lelaki itu lalu berkata, " Kita sudah berkahwin lebih lima belas tahun. Dalam masa itu, rumah ini tak pernah aman. Asyik bertengkar saja. Saya sudah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ini ! "
Lelaki itu berfikir sebentar. Dia kemudian berlari ke dalam biliknya dan membawa keluar sebuah beg pakaian.
" Betul juga kata awak. Aku juga dah tak tahan dengan rumah ini. Aku nak ikut awak keluar dari rumah ini ! "

MORAL : Haruskah rumah dipersalahkan !

MALAM PERTAMA MALAM TERINDAH

Sang suami yang baru menikah merasa hairan melihat tingkah laku istrinya, yang pada malam pertama membuka jendela dan menatap ke langit melihat bintang-bintang.

Dengan jengkel suaminya berkata...
"Ada apa gerangan kau menatap lan…

Dr.Fadhilah Kamsah menulis ……..

Assalammualaikum. .....
Masa saya kecik-kecik dulu,mak selalu sangat suruh saya habiskan
belen-belen( sisa-sisa) nasik yang dia makan ...dan pagi-pagi sebelum
pergi sekolah,mak akan tuangkan air teh untuk saya minum itu dan macam
biasa,mesti ada sikit belen ... tapi taklah everytime secara puratanya
seminggu sekali mesti ada mak suruh buat macam itu ...
Dan sampailah saya dah besar panjang nie pun situasi ni still berjalan
....either belen makanan mak atau abah ... tapi kalau belen makanan
anak-anak memang jadi satu kepantangan bagi mak atau abah untuk
habiskan... kami kena habiskan sendiri atau akan dihabiskan oleh adik
beradik yang lain ... samada kami perasan atau tidak ....so satu hari
itu tergerak nak tanya pasal isu ini kat mak ...
Akhirnya mak dedahkan bahawa memang purposely dia buat macam itu sebab
itu petua yang dia dapat dari arwah mak mentua dia sendiri ...a…

Assalammu'alaikum warrahmatuhllah buat teman-

teman, sahabat handai, kawan taulan serta saudaraku sekalian Salam ingatanSalam Eidul Adhamoga dirimu sentiasa Sehat wal'afiatgembira secerianyatenang bersahajaberjaya dalam setiap cita-cita,impian dan usahawalau di mana jua beradabersama siapapun juadalam semua situasi dan suasana yang mendatangYakinlah ALLAH S.W.T sentiasa merahmatimu, memberkatimu,mengasihimu dan melindungimu..AMIN..Selamat menjalani ibadah Qurbandengan keikhlasan dan keinsafan